lauantaina, tammikuuta 17, 2015

Mahtavaa asiakaspalvelua!

Tervehdys! Pitänee kertoa teille surkuhupaisa juttu joka minulle eilen sattui! :D Aurinkokulma sai alkuviikosta  perättömän muistutuslaskun, joten otin yhteyttä laskussa olevaan numeroon. Monen mutkan kautta sain jätettyä soittopyynnön tuotteiden edustajalle, joka minulle jonkun päivän päästä soittikin. No, meillä oli hieman näkemyseroja sopimusehdoista, joten pyysin häntä lähettämään kopion sopimusehdoista joissa lukisi asia niin kuin hänen mielestään asia on. Tähän asti myyjä oli puhunut minulle ihan asiallisesti ja asialliseen sävyyn, mutta kun pyysin lähettämään kopion, tiuskaisi hän: "Ei mulla niitä ole, senkus soitat ite toimistolle".  Sanoin ystävällisesti, että "Tämä on vähän kyllä sinunkin asias, että jos kuitenkin nyt vaan toimitat sen kopion minulle" Myyjä korotti ääntään sanoen: "Ei mulla oo tälläsiin jonnin joutaviin aikaa,  senkus soitat ite " 

 
Oho. Siinä vaiheessa aloin pälyillä ympärilleni etsien katseellani kameraa, samalla ajatellen "tän täytyy olla jokin piilokamerajuttu..." Kehuin myyjää loistavasta asiakaspalvelusta ja pyysin häneltä tuon toimiston numeroa ja samalla otin paperia ja kynän käteeni. Myyjä sanoi ivalliseen sävyyn: "Sama ku tää, mut vitonen on viimeinen numero". Hetken aikaa pyörittelin silmiäni ja kurkein taas olkani taakse, että missä pirussa ne kamerat oikein on :D 


Pyysin ystävällisesti myyjää luettelemaan numerot, jotta voisin kirjoittaa ne ylös, mutta hänen vastauksensa oli 3 kertaa "sama ku tää mut vitonen on viimeinen numero"... Kysyin, eikö hän osaa luetella numeroita yksitellen, vai mistä kiikastaa? Lopulta myyjä luetteli numerot todella nopeasti, ja palasimme monta kertaa numeroihin takaisin, jotta sain kirjoitettua numerot ylös - siis sen numerosarjan jonka viimeinen numero todellakin on vitonen :D


Kiitin taas kauniisti puhelinnumerosta ja pyysin häntä vielä kertomaan sukunimensä,  koska esitteli puhelun aluksi itsensä vain etunimellä.  "Et sä sitä tarvi" - oli ensimmäinen vastaus. Oho! Pyysin häntä kertomaan ystävällisesti sukunimensä, jotta tiedän kenen kanssa keskustelen.   " En kerro"- oli toinen vastaus. Sanoin, että asia on menossa kuluttaja-asiamiehelle, joten haluan tietää myyjän koko nimen.  "Ai kuluttaja-asiamiehelle... en muista!" - oli myyjän viimeinen vastaus. Lopulta myyjä ei enää puhunut mitään... Kiitin makke#thesukunimetön#mahtavaasiakaspalvelija#myyntityykki#ä yhteistyöstä ja loistavasta asiakaspalvelusta ja lupasin palata  mitä pikimmiten vielä asiaan! :D


Olipa aika pöyristyttävä puhelu! Olen elämäni aikana jokusessa puhelinkiistassa ollut mukana, mutta tämä puhelu oli kyllä selkeästi erilainen! :D  Muistaakseni Justus kolme vee taisi joskus vastata minulle kun kysyin nimeä " En kerro..." "En muista..." Enpä olisi ihan heti uskonut aikuisen miehen vastaavan samalla tavalla lapsen kanssa... :D Tuo myyntitykki-Makken käytös oli sitä luokkaa, että en edes voinut hermostua, kun se oli niin uskomatonta! Puhelu lähinnä huvitti minua, ja mietinkin, että kuinka pöhköjä hän vielä voisi puhua :D


No mut hei... tyyppi ei sentään lyönyt luuria korvaani! Hän oli ainoastaan hiljaa ja antoi minun lopettaa puhelun haluamallani tavalla... Melkoista asiakas on aina oikeassa - asennetta! :D Ja sekin aiheutti minulle kovasti ilon tunnetta, että tuo toimiston puhelinnumero, jonka vimppanumero oli siis muuten sama paitsi vitonen ;D - oli ihan oikea numero, josta vastasi ihan oikea ihminen! Makken toimistosihteeri ja esimiehet saivat kuulla hauskan tarinan ja Makke toivottavasti pääsee ansaitsemalleen lomalle - sen verran rankalta tuon myyntitykin työ kuulosti! :D


Ei tuo puhelu minun päivääni pilannut, ei todellakaan - pikemminkin piristi! :D Noin mahtava asiakaspalvelu jää varmasti iäksi mieleeni ja sitä on varmasti mukava muistella sata vuotiaana kiikkustuolissa :D Luulin todella jossain vaiheessa, että olen piilokamerassa ja arvatenkin hiljaa sydämessäni toivoinkin Jarpin ja muiden koffeleiden juoksevan nurkan takaa munasillaan pyytäen minua kanssaan suihkuun! :D :D :D No, ehkä ensi kerralla ;D


Oikein mukavaa ja mahtavaa viikonlopun jatkoa kaikille!
 
- Mari :)










 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti