lauantaina, toukokuuta 03, 2014

Mister Y and the Brothers :(


Yääääk!!! Kutsumaton vieras Mister Yrjö se tuli työmaallemme ja päätti näyttää mahtinsa kaappaamalla lähes kaikki asukkaat sekä puolet hoitajista ämpäri- ja pyttyleikkeihinsä! Aveccina Herra Y:llä oli veljekset Ripuli ja Kuume! :(  

Vappuaaton iltana Mister Yrjö saapui ryminällä!  Aivan uskomatonta millä vauhdilla se otti ohjat käsiinsä ja usutti pienen alkulämmittelyn jälkeen väkemme kimppuun myös  ripulin  kivuliailla krampeilla, ja kuumeen korkein elohopealukemin! :(

Hitsi, kyllä minun täytyy sanoa, että kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun Herra Yrjö  kumppaneineen tuli niin yllättäin ja aivan puskista! Herra Y aiheutti tulollaan minulle niin kovasti päänvaivaa ja nosti kerralla henkilöstömme sairaslomatilastot aivan uudelle tasolle! Se kipusi huippuun, jota laatimani budjetti ei haluaisi koko vuoden aikana saavuttaa, ja ollaan sentään vasta hädin tuskin neljännesvuosi eletty! Ja kyllä minä niin mieleni pahoitin Herra Y:lle myös siitä, että hän tuolla tavalla pisti niin monen hoitajan ja asukkaan vappu- ja viikonloppusuunnitelmat uusiksi, olipa tälle viikolle suunnitelmissa eräitäkin juhlia ja kyläreissuja! :(

Ehkä Herra Y halusi kostaa turhautumisensa, sillä olemme tämän yhdeksän vuoden aikana saaneet aina hänen yrityksensä kuriin eristämällä sairastuneen nopeasti ja ennaltaehkäisynä olemme panostaneet sekä hoitajien, että asukkaiden käsihygieniaan. Huolelliseen käsihygieniaan on kyllä panostettu edelleen, mutta eristämismahdollisuutta ei nyt ole, kun elelemme pienissä väistötiloissa. Kahden ja kolmen hengen huoneissa herra Yrjö kumppaneineen leviää kuin kulovalkea, se on nyt todellakin, todellakin todistettu!!!

Vappuaattona, kun seisoin kaupan piiiiiiiiitkässä jonossa, huomasin yhtäläisyyden meidän kaikkien jonossa olevien ostoksissa! Ihan poikkeuksetta jokaisen asiakkaan kärry sisälsi pääosin erilaisia juomia. ;D Siinä minä sitten jonottelin oikein kunnon vappufiiliksissä, ja tunsin sydämeni syövereissä oikein sellaista mukavaa  yhteenkuuluvaisuuden tunnetta... ;D

En tiedä onko vielä liian aikaista kehua, mutta, koska mitä  luultavimmin pahin aalto on pyyhkäissyt jo ohi, uskallan kait avautua asiasta: Nimittäin minuun ei juurikaan vatsapöpöt tartu ja hyvä niin, sillä sijaistamista joka vuoroon on nyt lähipäivinä piisannut... Mutta kyllä minä silti aika paljon olin ärtynyt Herra Yrjölle siitä, että juuri kun minä sain tabulointini parannusvaiheen sille mallille, että olisin päässyt salille, niin sitten minä en päässytkään, kun piti lähteä takaisin töihin... Sanonta "työ haittaa harrastustoimintaa" osui tässä kohtaa kovastikkin ja kyllä minä sen niin kovin henkilökohtaisesti Herra Yrjöltä otin! Mutta tiedänpä sitten ketä syyttää jos... tai kun... lihakseni eivät kasva! ;D

No, säälittävä herra Yrjö pääsi tällä kertaa puukottamaan selkään ja voitti tämän erän... Mutta ei se mitään, sillä tiedoksi vaan Herra Yrjölle kumppaneineen - me emme lannistu, sillä me nousemme täältä entistäkin vahvempina ja parempina!!! Vaviskaa Mister Y and the Brothers!!!


Yrjötöntä kevään jatkoa meille kaikille! :D

- Mari :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti