perjantaina, helmikuuta 19, 2021

Ihana talvi ❤ osa 2

Heipsan,

kyllä meitä on ihanasti hemmotellut taas aurinkoiset pakkaspäivät!😍
Minulla on muuten ollut sukset hankintalistalla monta vuotta, mutta aina se on vaan jäänyt puheen tasolle. En koskaan lapsena pitänyt hiihtämisestä, luistelu oli enemmänkin mun juttu. Tässä joku päivä me lähdettiin Markon kanssa ihan extemporee Jämin hiihtoputkeen ja ostettiin sieltä sukset. Putkessa otinkin jo vähän esimakua tulevasta kaatohiihdosta... 😅...siinä oli pieni alamäki...pieni mutka...ja hupsista olin pyrstölläni🤦‍♀️😬. Piti kammeta ylös nopsakkaan, ettei kukaan vaan näe ja tämä kaatohiihtoprosessi toistui samassa kohtaa siis joka kerta 🙈 Oli hyvä lopettaa hiihtoputkiura kipeytyneeseen olkapäähän, lonkaan ja polveen. En tiedä miten ihmeessä siitä mutkasta voi kukaan ikänäkään selvitä ilman kaatumista😅

Seuraavana päivänä päätin mennä tekemään latua jäälle. Se olisi ainakin tasaista maastoa, joten kaatumisen vaaraa ei olisi. Ennen tasaista jäätä minun oli kuitenkin laskettava pehmeässä höttölumessa pieni mäki🙈
 

Kävi siinä pyllähtämisen jälkeen mielessä myyjän kysymys, etsinkö suksia luisteluun vai perinteiseen hiihtoon🤔. Jälkiviisaana osaisin nyt vastata, että ihan mitkä vaan, mutta kaatohiihtosukset vois jättää hyllyyn vielä toistaiseksi😅🙄

Marko kyllä meinas,  että mun olis sittenkin pitänyt ostaa mäkihyppysukset, sen verran paljon muistutti kuulemma Ahosen V-tyyliä mun alastulo😎✌


Reippaana latukoneena tein järvelle kaksi latua, lapsille oman ja aikuisille pidemmän matkan. Nyt oli hyvä päivä järjestää MyHelaSakille hiihtokisat! 🏆 Pieni tutustuminen latuun ja sen jälkeen leikkimielinen (lue: verenmakuinen) kisa saattoi alkaa😅. Kuten aikaisemminkin olen maininnut, niin pikkasen huonoja häviäjiä tai sitten kovin voitontahtoisia yksilöitä valikoitunut perustajajäseniä myöten MyHelaSakkiin🤣 No, onneksi sentään lasten kisailu vielä toistaiseksi on melko leppoisaa😅👍





Jäällä kun oltiin, niin toki myös porukalla luisteltiin. Jotkut luisteli suksilla ja toiset luistimilla...


...toiset intoutui kesken piruettien tekemään myös lumienkeleitä, ei ehkä niin perinteisellä tyylillä🤣


Huikean kisapäivän kruunasi nuotiomakkara, sauna ja avanto😍


Olen sittemmin käynyt myös oikeilla laduilla ja varsinkin Näsi on ollut ihan kiva ja rauhallinen reitti harjoitella hiihtoa. Mäkiosuuksistakin olen selvinnyt vielä toistaiseksi kunnialla, vain pieniä läheltäpiti-tilanteita on ollut😅


Hiukan tuo hiihtoharrastus on kyllä haitannut salitreenejä🤔 Ihan täysin ne eivät tue toisiaan, ainakaan, jos pitää hiihtää verenmaku suussa tuntitolkulla yhteen menoon🙄 Taisinkin tuossa vuoden vaihteessa hehkuttaa kuinka treeni kulkee ja painoja saa mukavasti lisäillä... nooh, nyt on kyllä täytynyt viimeaikoina ottaa vähän takapakkia.. 😬 Mutta semmostahan se on, välillä on ylämäkeä ja välillä alamäkeä, mutta eiköhän tässä kuitenkin taas pikkuhiljaa mennä kohti uutta nousua 💪🏋


Vaikka treeni toisinaan takkuaa eikä oikein kulje, niin kyllä paras treeni kuitenkin on tehty treeni💪


Ja onneks tää homma kulkee aina yhtä hyvin!🤩


Minä pakkailen nyt autoon sukset sekä luistimet ja lähden asukkaiden kanssa viettämään mökkiviikonloppua⛷⛸🤗

Mukavaa viikonloppua sinulle 💛

 -Mari

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti